Скільки гвинтів у вертольота?

Кві 7, 2024 Українцям

Більшість вертольотів у світі виконано за “класичною” схемою з одним несучим гвинтом і рульовим гвинтом на хвостовій балці. Існують вертольоти з двома несучими співвісними гвинтами протилежного обертання, без рульового гвинта (Ка-25, Ка-27, Ка-50).

Співвісні гелікоптери обходяться без рульового гвинта – тут два несучі гвинти розташовуються один над одним і, обертаючись у різні боки, взаємно компенсують реактивний момент. Співвісну схему по праву можна назвати вітчизняним ноу-хау.

Конвертоплан – гвинтокрилий літальний апарат із поворотними двигунами (як правило, гвинтовими), які на зльоті та під час посадки працюють як гвинти-носії, а в горизонтальному польоті – як тягнуть або штовхають; водночас підйомна сила забезпечується крилом літакового типу.

Раніше екіпаж ударних вертольотів завжди складався щонайменше з двох осіб – у Ка-50 був один пілот. Усі інші машини подібного типу завжди були класичної схеми з рознесеними гвинтами – “Чорну акулу” обладнали співвісними гвинтами, що обертаються один над одним.